عنوان طرح پژوهشي
طرح درآمدزایی
طرح درآمدزایی
اهداف
- توسعه جامعه مخاطب هدف، فراتر از دانشجویان
- تشکیل تیم گروه مشاوران مدیریت و مهندسی صنایع از اساتید دانشگاه جهت انجام پروژه های صنعتی و شرکتی
- شناساندن ظرفیت ها و توانمدی های علمی و عملی گروه مدیریت و مهندسی صنایع دانشگاه به بخش صنعت
- شناساندن ظرفیت ها و توانمدی های علمی و عملی گروه مدیریت و مهندسی صنایع دانشگاه به بخش خدمات
- پاسخگویی به نیازهای آموزشی کاربردی جامعه
- ارئه خدمات آموزش ضمن خدمت به کارکنان سازمان های دولتی و غیر دولتی
- ارائه آموزش های کاربردی به بخش جوانان بدون شغل و خانم های خانه دار و شاغلین متقاضی کسب درآمد بیشتر جهت درآمدزایی
- تبدیل دانشگاه به پایلوت برگزاری دوره های مدیریتی آن لاین در استان قزوین و در ادامه استان های همجوار و در نهایت کل کشور
- اخذ مجوز برگزاری دوره های آزاد حرفه ای مدیریت کسب و کار MBA و DBA
- حمایت از استارت آپ های مربوط به حوزه کسب و کار و شراکت با آن ها برای توسعه آن ها و کسب درآمد
موارد تمایز
- عدم موازی کاری با آموزش های رسمی دانشگاه: دوره های آموزش آزاد،دوره های غیررسمی است که به صورت تخصصی و کاربردی اجرا می شود و برنامه های این دوره منطبق با آموزش های رسمی نمی باشد. این دوره ها بصورت کاملاٌ کاربردی و شخصی سازی شده با نیازهای بخش های مختلف طراحی و اجرا می شوند.
- برگزاری حضوری و نیمه حضوری: دوره آموزش های آزاد دانشگاه، هم به صورت حضوری و هم نیمه حضوری قابل اجرا می باشد.
- بهره گیری از اساتید مجرب دانشگاه و صنعت: رویکرد دوره های آموزشی علمی-کاربردی دانشگاه ، بکارگیری اعضای هیئت علمی دانشگاه و اساتید با تجربه دانشگاه در گروه مدیریت و مهندسی صنایع که در بخش صنعت و خدمات سابقه قابل توجه دارند در جهت آمادگی بیشتر دانش پذیران در سطوح مختلف شغلی جامعه می باشد. این دوره های آموزشی جهت آمادگی هر چه بیشتر مدیران و کارکنان سازمان های مختلف دولتی و خصوصی در نظر گرفته شده است.
- کاربردی و حرفه ای بودن دوره های آموزشی: دوره های برگزار شده توسط دانشگاه کاملاً حرفه ای و به صورت کاملا کاربردی بوده،به طوری که امکان استفاده هر چه بیشتر از مطالب آموزشی جهت حل مسایل واقعی و چالش های مدیریتی مواجه شده در محیط های کاری توسط شرکت کنندگان فراهم می گردد.
- مشاوره شخصی سازی شده و تضمینی: تمامی مشاوره های عملیاتی انجام شده توسط تیم مشاوره دانشگاه که تشکیل شده از اساتید مجرب مسلط به صنعت و خدمات می باشند بر اساس نیاز خاص اعلام شده توسط شرکت ها می باشد و مشاوره های تخصصی داده شده دقیقا مبتنی بر مشکلات ابراز شده می باشد و از هر گونه کلّی گویی، عمومی گرایی و کپی کردن پرهیز می شود و بسته به شرایط خاص و مشکلات شرکت متقاضی نسخه پردازی می گردد. تیم مشاوره دانشگاه تا پایان رفع مشکل شرکت متقاضی در کنار آن ها خواهند بود.
جامعه هدف
- مشتریان فعلی: دانشجویان فعلی دانشگاه غیاث الدین جمشید کاشانی که به دوره های آموزشی کاربردی نیاز دارند و کلاس های آکادمیک و تئوریک دانشگاه پاسخ نیاز های آن ها نیست
- مشتریان جدید:
1.2. دانشجویان سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که به دوره های آموزشی کاربردی نیاز دارند و کلاس های آکادمیک و تئوریک دانشگاه پاسخ نیاز های آن ها نیست
2.2. بخش صنعت:
1.2.2. مواد غذایی و آشامیدنی
2.2.2. پلیمر
3.2.2. شوینده و بهداشتی
4.2.2. سلولزی
5.2.2. برق،الکترونیک و الکتروتکنیک
6.2.2. نساجی و پوشاک
7.2.2. خودرو سازی و صنایع وابسته
8.2.2. صنایع چوب
9.2.2. صنایع فلزی
10.2.2. راه و ساختمان و تزئینات داخلی
3.2. بخش خدمات
1.3.2. بانک ها
2.3.2. شرکت های بیمه
3.3.2. بخش گردشگری
4.3.2. ارائه دهندگان خدمات مالی در بازارهای مالی و سرمایه ای
5.3.2. فروشگاه های خرده فروشی زنجیره ای
- شرکت شهرک های صنعتی قزوین
1.3. شهرک صنعتی کاسپین
2.3. شهرک صنعتی کاسپین 2
3.3. شهرک صنعتی البرز
4.3. شهرک صنعتی کاسپین
5.3. شهرک صنعتی آراسنج
6.3. شهرک صنعتی خرمدشت
7.3. شهرک صنعتی حیدریه
8.3. شهرک صنعتی لیا
دوره های آموزشی پیشنهادی
ردیف |
حوزه فعالیت |
عنوان |
نوع |
ساعت |
1 |
مهندسی صنایع |
آشنایی با قوانین سازمان ملی استاندارد ایران |
دوره آموزشی |
4 |
2 |
مهندسی صنایع |
آشنایی باالزامات سیستم مدیریت کیفیت |
دوره آموزشی |
8 |
3 |
مهندسی صنایع |
نحوه نگارش استانداردهای ملی و بین المللی |
دوره آموزشی |
10 |
4 |
مهندسی صنایع |
طرح ریزی تکوین محصول APQP |
دوره آموزشی |
8 |
5 |
مهندسی صنایع |
نگهداری و تعمیرات بهره ور جامع TPM |
دوره آموزشی |
8 |
6 |
مهندسی صنایع |
تجزیه و تحلیل سیستم های اندازه گیری MSA |
دوره آموزشی |
8 |
7 |
مهندسی صنایع |
تشریح الزامات ISO45001:2018 |
دوره آموزشی |
8 |
8 |
مهندسی صنایع |
مدیریت نظام آراستگی |
دوره آموزشی |
5 |
9 |
مهندسی صنایع |
کاربرد اکسل پیشرفته در صنایع |
دوره آموزشی |
24 |
10 |
مهندسی صنایع |
آشنایی با گسترس عملکرد کیفیت QDF |
دوره آموزشی |
8 |
11 |
مهندسی صنایع |
برنامه ریزی و کنترل تولید و مواد |
دوره آموزشی |
8 |
12 |
مهندسی صنایع |
اصول تدارکات خرید های داخلی |
دوره آموزشی |
5 |
13 |
مهندسی صنایع |
آشنایی با مفاهیم پیشرفته مدیریت زنجیره تامین با رویکرد فناوری اطلاعات |
دوره آموزشی |
16 |
14 |
مهندسی صنایع |
نرم افزار مدیریت پروژه MS Project |
دوره آموزشی |
24 |
15 |
مدیریت |
روش ها و سنجه های اندازه گیری رضایت مشتریان |
دوره آموزشی |
12 |
16 |
مدیریت |
طراحی و تدوین و پیاده سازی طرح کسب و کار(بیزینس پلن) |
دوره آموزشی |
16 |
17 |
مدیریت |
طراحی، تدوین و پیاده سازی برنامه استراتژیک بازاریابی |
دوره آموزشی |
16 |
18 |
مدیریت |
اصول و مبانی برند سازی کسب و کارهای خرد |
دوره آموزشی |
24 |
19 |
مدیریت |
بازاریابی صنعتی و بازاریابی شرکتی |
دوره آموزشی |
24 |
20 |
مدیریت |
مدیریت ارتباط با مشتریان |
دوره آموزشی |
8 |
21 |
مدیریت |
روانشناسی ارتباط با مشتریان |
دوره آموزشی |
8 |
22 |
مدیریت |
آشنایی با مفاهیم مدیریت دانش در سازمان |
دوره آموزشی |
8 |
23 |
مدیریت |
کاربرد داده کاوی در افزایش بهره وری و فروش شرکت |
دوره آموزشی |
8 |
24 |
مدیریت |
روش ها، تکنیک ها و راه کارهای نوین در بازاریابی و فروش |
دوره آموزشی |
8 |
25 |
مدیریت |
کابرد بازاریابی عصبی در افزایش فروش |
دوره آموزشی |
12 |
26 |
مدیریت |
بازاریابی دیجیتال |
دوره آموزشی |
16 |
27 |
مدیریت |
اصول و فنون مذاکرات و مکاتبات تجاری |
دوره آموزشی |
24 |
28 |
مدیریت |
آشنایی با تکنیک ها، هنون و راه کارهای بازاریابی تلفنی |
دوره آموزشی |
16 |
29 |
مدیریت |
مدیریت قیمت گذاری و ارزش گذاری کالاها |
دوره آموزشی |
8 |
30 |
مدیریت |
تکنیک های فروش حضوری و ویزیتوری |
دوره آموزشی |
8 |
31 |
مدیریت |
مدیریت وصول مطالبات |
دوره آموزشی |
8 |
32 |
مدیریت |
مدیریت تجربه مشتریان |
دوره آموزشی |
6 |
33 |
مدیریت |
مدیریت سیستمی و سازماندهی تیم فروش و بازاریابی شبکه ای |
دوره آموزشی |
12 |
34 |
مدیریت |
تحقیقات بازاریابی کیفی و کمّی |
دوره آموزشی |
16 |
35 |
مدیریت |
آینده پژوهی و سناریو نویسی شرکتی |
دوره آموزشی |
8 |
36 |
مدیریت |
مدیریت فروش در دوران کرونا و پسا کرونا |
دوره آموزشی |
8 |
37 |
مدیریت |
اصول سرپرستی و مدیریت |
دوره آموزشی |
12 |
38 |
مدیریت |
کوچینگ و رهبری اثربخش در سازمان |
دوره آموزشی |
12 |
39 |
مدیریت |
طراحی، تدوین و پیاده سازی نظام جامع مدیریت سرمایه انسانی استراتژیک |
دوره آموزشی |
16 |
40 |
مدیریت |
آسیب شناسی بیماری های سازمانی و اخلاق در کسب و کار |
دوره آموزشی |
8 |
پروژه های مدیریتی و صنعتی پیشنهادی
- ارزیابی عملکرد سازمان ها و شرکت ها با استراتژی کارت امتیازی متوازن
- ممیزی، پیاده سازی و اصلاح عملکرد سازمان ها با روش EFQM
- بهبود و ارتقای کیفیت سازمانی با مدل گسترش عملکرد کیفیت QFD
- کلیه خدمات مربوط به استانداردهای ISO
- مشاوره، اجرا و مستند سازی اصلاح و باز مهندسی فرآیندهای سازمانی
- انجام پروژه های رضایت سنجی مشتریان با مدل های مختلف همچون مدل کانو، مدل SERVQUAL، مدل اروپایی سنجش رضایت مشتریان و …
- طراحی و پیاده سازی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان CRM
- تدوین، پیاده سازی و نظارت بر حسن اجرای برنامه بازاریابی برای شرکت های تجاری(Marketing Plan)
- تدوین و طراحی طرح کسب و کار برای شرکت ها و استارت آپ هایی که ایده تجاری دارند(Business Plan)
- انجام تحقیقات بازاریابی کیفی و کمّی با هدف توسعه سهم از بازار های داخلی و صادرات
- کلیه برنامه ریزی ها و اقدامات برند سازی و تبلیغات
- طراحی، تدوین و نظارت ارتباطات بازاریابی یکپارچه
- طراحی، تدوین و نظارت برنامه های بازاریابی دیجیتال اعم از طراحی و پشتیبانی وب سایت، بهینه سازی وب سایت، تولید محتوا، اینستاگرام مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ
- تحلیل بازار و پایش صنعت و عارضه یابی از مرحله شناسایی عیب تا اصلاح
- مدیریت فرآیندهای کسب و کار از قبیل سازماندهی تیم های فروش و افزایش بهره وری سرمایه انسانی
راهبردهای پیشنهادی جهت تحقق اهداف
با هدف برقراری ارتباط اثر بخش با بخش صنعت و خدمات و معرفی ظرفیت های علمی و عملی راهبردهای زیر پیشنهاد می گردد:
- تهیه کاتالوگ الکترونیکی معرفی خدمات آموزش و مشاوره دانشگاه
- قرار گرفتن یک بخش جدید در وب سایت دانشگاه و معرفی خدمات آموزش و مشاوره دانشگاه و معرفی اعضای تیم
- تماس با شرکت شهرک های صنعتی و تعیین وقت قرار ملاقات با مسولین مرتبط جهت ارائه شرح خدمات آموزش و مشاارتباط وره دانشگاه
- مذاکره با شرکت شهرک های صنعتی جهت معرفی خدمات ارائه شده توسط دانشگاه در پورتال شرکت شهرک ها جهت اطلاع رسانی
- اطلاع رسانی به دانشجویان فعلی دانشگاه جهت برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های کاربردی از طریق وب سایت و کانال تلگرام دانشگاه و ارسال پیامک انبوه
- ارسال نامه شرح خدمات و توانمندی های دانشگاه به دفتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان قزوین
- ارسال کاتالوگ و شرح خدمات برای اداره امور شعب و سرپرستی های بانک ها و شرکت های بیمه در استان قزوین و تهران
- برگزاری وبینارهای برخط رایگان برای شناساندن توانمندی های دانشگاه به بخش های مختلف
- برگزاری جلسه با همکاران حق التدریس دانشگاه که در بخش صنعت، خدمات و سازمان های دولتی مشغول هستند با هدف بهره مند شدن از ارتباطات ایشان در اخذ پروژه آموزشی و مشاوره